گردش تاپیک

وبلاگ گردشگری گردش تاپیک در رابطه با مباحث گردشگری و مسافرت ایجاد شده است

گردش تاپیک

وبلاگ گردشگری گردش تاپیک در رابطه با مباحث گردشگری و مسافرت ایجاد شده است

در این وبلاگ سعی بر معرفی مباحث حول گردشگری و توریستی می باشد.

چرا ترکیه اینقدر مورد توجه گردشگران است؟

سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۵۹ ب.ظ

واقعا دلیل محبوبیت ترکیه بین خارجی ها و به خصوص ایرانی ها چیه؟؟

 

هر ساله ده ها میلیون گردشگر به ترکیه سفر می کنند و این امر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل می کند. این به دلیل موارد مختلفی از جمله سیستم ویزای ساده و باز است. ویزای ترکیه برای تعداد زیادی از ملیت ها در دسترس است و می توان آن را به راحتی از طریق اینترنت دریافت کرد.

 

دلیل مهاجرت ایرانیان به ترکیه چیست؟ | یورو ویزا و...!؟

 

رشد توریست 

 

پیارسال، تورکیه از 45 میلیون بازدید کننده کمتر استقبال کرد و این تعداد فقط در سال 2020 رشد می کند. در 2019 ، رشد 16 درصدی نسبت به سال قبل اندازه گیری شد. درک دلیل محبوبیت ترکیه در بین گردشگران دشوار نیست. از آنجا که این سرزمین هم به دریای سیاه و هم به مدیترانه هم مرز است ، این کشور مکان دیدنی ترین سواحل جهان است. اما گردشگران فقط برای سواحل نمی آیند. ترکیه همچنین دارای چشم انداز بسیار متنوعی است ، از جمله کوه و جنگل. برای دوستدار طبیعت ، ترکیه مقصد بسیار جذابی است. علاوه بر این ، این کشور دارای پیشینه فرهنگی بسیار غنی است و دارای مکان های تاریخی است که از زمان باستان گسترش می یابد. مطالعه بیشتر امار توریست ترکیه

 

 

دلایل مهاجرت از ایران؛ نقد و بررسی آمار مهاجران - GO2TR


امار گردشگران اطراف ترکیه

 

دولت ترکیه هدف خود را برای جذب 75 میلیون گردشگر در سال 2023 قرار داده است. حتی با محبوبیت عظیم این کشور ، این ممکن است یک کار دشوار باشد. به همین دلیل است که وزارت فرهنگ و جهانگردی در ترکیه یک نظرسنجی را آغاز کرد تا دقیقاً بفهمد چرا مردم به این کشور سفر می کنند. این کار با تجزیه و تحلیل مسافران براساس ملیت ، و دلیل سفر آنها انجام شد. به این ترتیب ، آنها می توانند ترجیحات هر گروه از مسافران را محدود کنند تا بفهمند که کشور باید اولویت های خود را به کجا تغییر دهد. به این ترتیب ، ترکیه آماده رشد قریب الوقوع سال آینده خواهد بود. نتایج نظرسنجی به شرح زیر بود.

 

موج جدید مهاجرت به دلیل شرایط اقتصادی در راه است/ افزایش مهاجرت دانشجویان به  ترکیه/ظرفیت بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی خود را نداریم | خبرگزاری ایلنا

 

ایران

 

تعجب آوره!!! بیشتر گردشگران ایرانی برای لذت بردن از سواحل آفتابی آن به ترکیه می روند. این سفرها معمولاً در ماههای زمستان اتفاق می افتد، جایی که دما در بیشتر نقاط  ایران خیلی پایین می آید.. در شهرها و روستاهای شمالی این امر می تواند به سرعت تا -30 درجه سانتیگراد پایین بیاید. ایران مسئول بیشترین تعداد گردشگران به ترکیه در سال 2018 بود ، و این نیز در سال 2019 اتفاق افتاده است. دولت ترکیه به خوبی از این موضوع آگاه است و اقدامات لازم را برای انجام این کار انجام م

ی دهد. مسافران از ایران نیازی به ویزای ترکیه برای مدت کوتاه ندارند برای سفر به ترکیه. علاوه بر این ، اقامتگاه های محبوب ترکیه اغلب کارمندان فارسی زبان دارند.

 

 

انگلستان

 

مسافران انگلیسی نیز قسمت عمده ای از کل گردشگرانی که به ترکیه می روند را تشکیل می دهند. تحقیقات نشان داده است که انگلیسی ها را بیشتر می توان در ساحل جنوبی مدیترانه آناتولی یافت. قیمت پایین و شهرهای تاریخی نیز از دلایل مهم سفر به ترکیه عنوان شده است. بر خلاف روس ها ، مسافران انگلیسی برای ورود به این کشور نیاز به ویزای ترکیه دارند. اما ترکیه همچنین پذیرای گردشگران انگلیسی خود است. انگلستان بخشی از سیستم ویزای الکترونیکی ترکیه ، اصطلاحاً ویزای الکترونیکی ترکیه است. این نوع ویزا کاملاً بصورت آنلاین قابل درخواست است و نیازی به سفر به سفارت یا کنسولگری را برطرف نمی کند.

 

 

آلمان

 

آلمان به عنوان نیروگاه اصلی اقتصادی اروپا ، در لیست نظرسنجی ترکیه قرار داشت. به نظر می رسد گردشگران آلمانی از مهمان نوازی عمومی ترکیه و کیفیت مدرن خدمات مختلفی که این کشور ارائه می دهد ، لذت می برند. البته ، این امر همچنین به بسیاری از شهرهای آلمان کمک می کند که فقط یک مسیر پرواز کوتاه از ترکیه برداشته شوند. ایمنی و فعالیت های فرهنگی برای گردشگران آلمانی از اهمیت برخوردار است. مشهورترین شهرها استانبول ، موگلا و آنتالیا هستند. در مورد شرایط ویزا ، آلمان تقریباً در وسط بین روسیه و انگلستان قرار دارد. برای سفرهای کمتر از 90 روز ، آلمانی ها برای ورود به ترکیه نیازی به ویزا ندارند. برای سفرهای طولانی تر ، ویزای ترکیه هنوز لازم است.

 

 

کشورهای عربی

 

گردشگران از خاورمیانه و شمال آفریقا برای لذت بردن از غذا و خرید در مراکز خرید مختلف در ترکیه به ترکیه سفر می کنند. بسیاری از مسافران عرب به دلیل اعتقادات مشترک مذهبی و شباهت های موجود در فرهنگ ، در ترکیه احساس راحتی می کنند. بنابراین به ندرت از راهنما استفاده می کنند. دوره های تابستانی بین ژوئن و سپتامبر از محبوبیت ویژه ای در بین گردشگران عرب برخوردار است ، زیرا درجه حرارت در کشورهایشان می تواند بسیار بالا رود. بسیاری از این کشورها برای تحریک هرچه بیشتر گردشگری از این کشورها مانند روسیه در سیستم سفر بدون ویزا ترکیه گنجانده شده اند.

 

آیا مهاجرت به ترکیه برای من مناسب است؟ | پارسی کانادا

 

همچنین بیشتر ایرانی های برای زندگی نیز به ایران می روند! چرا؟

 

در زمانیکه حجم مبادلات ترکیه و ایران افزایش یافت از طرف دیگر حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و امارات هم کاهش یافت. ناامنی برای هموطنان ایرانی در امارات و کشور گرجستان و حوادث تروریستی و تجار مواد مخدر باعث شد که میزان مهاجرت به مالزی و شرق آسیا سخت‌تر شود. 

 

بعد از این وقایع بود که ایرانیان به دنبال کشور جدیدی بودند که راحت‌تر سفر کرده و به راحتی در آنجا سرمایه‌گذاری کنند. سفر هوایی و زمینی به کشور ترکیه راحت‌تر است و عدم ویزا برای سفر به کشور ترکیه و امکانات راحت اقامت باعث شد که ایرانیان کشور ترکیه را برای زندگی انتخاب کنند. انتخاب ترکیه برای زندگی مجلل می‌تواند به واقعیت تبدیل شود و ایرانیان می‌توانند در ترکیه یک زندگی خوبی را برای خود رقم زنند. شرکت فانوس یکی از بهترین شرکت‌های مهاجرتی به ترکیه است و می‌تواند کارهای اداری شما را در ایران و ترکیه انجام داده و شما را به رویای خود در ترکیه برساند. 

 

بیشترین دلیل مهاجرت ایرانیان در سال گذشته چه بود؟ - گروه مهاجرتی اعتمادبیشترین دلیل مهاجرت ایرانیان در سال گذشته چه بود؟ - گروه مهاجرتی اعتمادبیشترین دلیل مهاجرت ایرانیان در سال گذشته چه بود؟ - گروه مهاجرتی اعتماد

 

قشر هایی که به مهاجرت علاقه نشان می دهند را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که هر یک از این قشر ها دلیل خاصی برای مهاجرت دارند. قشر اصلی علاقه مند را می توان به دانشجویان نسبت داد و بسیاری به دلیل شرایط تحصیلی مساعد در کشور های خارجی، به این کشور را روانه می شوند. لازم به ذکر است که کشور های متعددی وجود دارند که از نظر تحصیل برای ایرانیان بسیار مساعد خواهند بود و البته جهت اخذ اقامت تحصیلی هر یک از کشور های خارجی، فرد متقاضی باید حتما شرایط ویژه ای داشته باشد. امکان دیده شدن از جنبه تحصیل در ایران به حداقل رسیده و تحریم هایی که علیه ایران انجام شده سبب به حداقل رسیدن شرایط مطلوب تحصیلی در ایران شده است و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان به فکر مهاجرت به کشور های خارجی می افتند.

 

می خواهید به ترکیه سفر کنید؟

خب حالا که اطلاعات پایه را مرور کردیم بریم سراغ برنامه سفرمان. اینکه با تور بروید یا خودتان بلیط بگیرید؟ هوایی بروید بهتر است یا زمینی؟ هزینه سفر به ترکیه را چطور کم کنید؟ با خودتان لیر ببرید یا دلار؟ چه شهرهایی را بگردید؟ به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

گذرنامه یا پاسپورت

اولین قدم برای خارج شدن از مرزهای کشور داشتن گذرنامه است. گذرنامه یا همان پاسپورت در واقع مدرک شناسایی است که کشورتان برای شما صادر می‌کند و معرف هویت شما در کشور مقصد است. تهیه آن هم اصلا کار سخت و عجیبی نیست.

فقط کافی است به یکی از مراکز پلیس 10+ مراجعه کنید، مدارک لازم مثل اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، عکس 4*6 رنگی، اجازه محضری برای بانوان و اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان را همراه داشته باشید. بعد از ثبت درخواست در سریعترین زمان پاسپورتتان به آدرس درخواستی شما ارسال می‌شود.

 

مهاجرت به ترکیه ممکن است یکی از راه‌های رسیدن به آرزوها برای برخی افراد باشد. برخی به قصد تحصیل، برخی برای پیدا کردن کار، سرمایه گذاری، زندگی و ... مهاجرت به ترکیه را انتخاب می‌کنند. در کل مهاجرت و ترک وطن و خانواده یک تصمیم بزرگ و سخت است که برخی با سنجش شرایط و بعضی افراد نیز با دید ظاهر و فرار از مشکلات آن را انتخاب می‌کنند. این روزها بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند، ترکیه را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می‌کنند.

 

آیا می خواهید اقامت ترکیه را دریافت کنید؟

در اینجا چند راه مفید برای گرفتن اقامت در ترکیه از مشاورین درخت سفید معرفی می کنیم.

 

تحصیلی

 

از آنجا که تحصیل در دانشگاه های برتر کشور ترکیه با هزینه پایین امکان پذیر است و شرایط دریافت اقامت تحصیلی ترکیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی ساده تر است اخذ اقامت ترکیه بین دانشجویان ایرانی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.
در صورت تمایل برای ادامه تحصیل در این کشور مرحله نخست پذیرش از سوی یک موسسه آموزش عالی، دانشگاه یا کالج می باشد. امکان تحصیل از مقطع ابتدایی تا بالاترین سطح دانشگاهی برای ایرانیان وجود دارد.

 

تولد فرزند

 یکی دیگر از راه های اخذ اقامت ترکیه از طریق  تولد هر فردی می تواند طبق قانون تابعیت بر اصل خون، تابعیت والدین خود را کسب نماید. اما نوع دیگری از تقسیم بندی های تابعیت برا اساس تولد، تابعیت خاک می باشد که بیشتر کشور های مهاجرت پذیر به آن اعتقاد دارند.

 

از طریق ازدواج

یکی از سریع ترین روش ها برای زندگی در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج است. در صورت ازدواج یک فرد خارجی با یکی از شهروندان ترکیه امکان دریافت اقامت دائم ترکیه برای فرد خارجی وجود خواهد داشت.

 

خرید ملک

 

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید، خرید ملک در این کشور است. البته خرید ملک ترکیه به این معنا نیست که شما می‌توانید با خریدن یک خانه در این کشور بلافاصله اقامت دائم در را دریافت کنید. شما باید بعد از خرید ملک چند سالی را به صورت موقت در این کشور زندگی کنید و بعد از گذشت ۵ الی ۸ سال در صورت عدم وجود مشکل برای اخذ اقامت ترکیه به صورت دائمی اقدام کنید.اگر ملکی را در ترکیه خریداری کنید و در آنجا بمانید،اقامت شما از نوع موقت است و نه دائمی. همچنین بعد از یکسال اگر هنوز هم صاحب ملک مورد نظر باشید و سند آن ملک به نام شما باشد، اقامتتان برای یکسال دیگر تمدید خواهد شد. بعد از این که اقامت موقت شما وابسته به شرایط به ۵ تا ۸ سال رسید، می‌توانید مقیم دائم ترکیه شوید. البته به خاطر داشته باشید که یکی از شرایط اقامت دائم داشتن بیمه در این کشور است.

 

 

اقامت توریستی

 

یکی از روش های مختلف دریافت اقامت ترکیه، اقامت توریستی ترکیه می باشد. با دریافت این مجوز برای مدت زمان کوتاه یکساله قادر به اقامت در این کشور خواهید بود و پس از آن بر اساس قوانین جدید تصویب شده باید یک سال صبر کرد و دوباره درخواست اقامت توریستی خود را به اداره مهاجرت ترکیه ارسال نمایند.

 

 

وبلاگ گردشکری گردش تاپیک مفید برای اطلاع از مباحث حول و حوش مسافرت و گردش برای متقاضیانی که علاقه مند به این مباحث هستند.

 

آیا می توانم با وجود ویروس کرونا به خارج از کشور سفر کنم؟

میزان هزینه زندگی در یک شهر ساحلی در ترکیه

در سال 2020 به ترکیه سفر می کنید؟

ویزای توریستی ترکیه

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی