گردش تاپیک

وبلاگ گردشگری گردش تاپیک در رابطه با مباحث گردشگری و مسافرت ایجاد شده است

گردش تاپیک

وبلاگ گردشگری گردش تاپیک در رابطه با مباحث گردشگری و مسافرت ایجاد شده است

در این وبلاگ سعی بر معرفی مباحث حول گردشگری و توریستی می باشد.

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

هر شهری از ترکیه را که انتخاب کنید، بر آینده ی شغلی، درآمد و تجربه اقامتی شما در ترکیه موثر خواهد بود. کدام بهترر است؟ ما بهترین شهر های ترکیه را که موقعیت شغل یابی و زندگی با امکانات کافی را برای شما و خانواده شما فراهم می کند را در ادامه آورده ایم.

 

بسیاری از شهرهای ترکیه، حتی آنهایی که امروزه به عنوان مراکز تجاری و صنعتی مدرن شناخته می شوند، ریشه ای باستانی دارند و در نواحی شهرهای قدیمی سرشار از معماری زیبا از دوره های قدیمی، اعم از عثمانی، بیزانس یا کلاسیک هستند.

اگر می خواهید کارهای برجسته امپراطوری های گذشته را جستجو کنید، به دنبال بهترین غذاهای کشور باشید یا به راحتی در بازار شلوغ شوید، حتماً زمان سفر به شهر را اضافه کنید.

با لیست بهترین شهرهای ترکیه برنامه ریزی کنید که کجا بهترین شرایط کار و زندگی در ترکیه را پیدا کنید.

توجه: برخی از مشاغل ممکن است به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی اخیر در جهان موقتاً بسته شود.

 

استانبول

استانبول موفق می شود گذشته بزرگ باستانی خود و هیاهوی بزرگ شهر مدرن خود را با یک غافلگیری که توسط بسیاری از شهرهای دیگر مدیریت نمی شود، ادغام کند. این کلانشهر بزرگ ترکیه است. در ساحل های مخالف اروپا و آسیا واقع شده و جمعیتی حدود 15 میلیون نفر را در خود جای داده است.

جای تعجب نیست که، استانبول یکی از محبوب ترین مقصد های مهاجران جهان است. تعداد کمی از شهرهای دیگر در کره زمین وجود دارد که بتوانید از این مکان های گیج کننده آثار تاریخی از دوره های مختلف بازدید کنید. این شهر در هسته اصلی شهر قدیمی خود دارای جاذبه های گردشگری در سطح جهانی بیشتر از تعداد کل کشورها است و همچنین شرایط کسب و کار، شغل یابی و اقامت در این شهر دارای بهترین امتیاز است.

می توانید هفته ها در اینجا حضور داشته باشید و هنوز چیزهای جدیدی برای دیدن و مکان های جالب برای خرید پیدا کنید، اما برای بازدیدکنندگان اولین بار، مرکز تاریخی جایی است که می توانید وقت خود را متمرکز کنید. در اینجا مشهورترین پروژه های ساختمانی بزرگ شاهنشاهی از امپراتوری های بیزانس و عثمانی را پیدا خواهید کرد.

مسجد آبی، ایاصوفیه (ایا صوفیا)، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ چهار بزرگ هستند. فراتر از اینها، مخازن بیزانس، مساجد چند گنبدی و کاشی کاری مجلل تر، معماری کاخ باروک و کلیساهای نقاشی دیواری برای کشف وجود دارد. و تاریخ تنها بخشی از جذابیت استانبول است.

فکر نکنید که این شهر فقط جمع گذشته بزرگ آن است. زندگی در خیابان اینجا روحیه ای شلوغ و جوانی دارد.

 

آنتالیا

تفرجگاه برتر مدیترانه ای ترکیه همچنین یک مرکز تجاری مهم با جمعیتی بالغ بر 1.2 میلیون نفر است، بنابراین بسیاری از هیاهوهای جهان وطنی برای افزودن به زندگی ساحلی آن وجود دارد. به دلیل بازدید کنندگان این شهر زیبا، موقعیت های کاریابی  در این شهر نیز بسیار مناسب است.

اگر می خواهید آفتاب و شن و ماسه را با امکانات شهر در دسترس داشته باشید، آنتالیا یکی از بهترین مکانها برای بازدید در ترکیه است. زندگی آرام در ساحل هر دو در ساحل کنییالتی و ساحل لارا یافت می شود، اما کافه و رستوران پر جنب و جوش و متنوع شهر هنوز هم به راحتی در دسترس است.

 

بورسا

بورسا، پایتخت اصلی امپراطوری عثمانی، امروزه شهری بزرگ، سرهمشده و مدرن است که محل زندگی دو میلیون نفر است. پس از استانبول و انتالیا، می توان گفت بورسا بیشترین فرصت شغلی و اقامتی را برای شما مهیا خواهد کرد.

بیشتر بازدیدکنندگان تمایل دارند که گشت و گذار خود را در مناطق مرکزی شهر متمرکز کنند. مسجد جامع 20 گنبدی، فضای داخلی مسجد یسیل و مقبره با کاشی کاری بسیار مجلل، و مقبره های تزئین شده و رنگارنگ اولین سلاطین عثمانی در مجموعه Muradiye مشهورترین بناهای تاریخی از دوران سلطنت بورسا هستند.

 

سانلیورفا

زادگاه ادعا شده حضرت ابراهیم و زمانی شهر بیزانس ادسا

 Sanliurfa همیشه یکی از جالب ترین ایستگاه ها در جنوب شرقی ترکیه بوده است.

 

در چند سال اخیر، با باز شدن سایت باستان شناسی Göbeklitepe، موج جدیدی از بازدید کنندگان نیز به اینجا سرازیر شده اند. این یکپارچه های سنگی نوسنگی، درست در حومه شهر نشسته و در سال 2019 با وضعیت میراث جهانی یونسکو مسح شدند.

 

ازمیر

این مرکز استان، و سومین مرکز بزرگ ترکیه، با 2.9 میلیون نفر جمعیت، یک پایگاه بزرگ برای مکان های مجاور Efhesus و Pergamum است که هر دو فاصله یک روزه دارند.

ازمیر که در امتداد ساحل دریای اژه گسترش یافته است، به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین مراکز کلانشهرهای ترکیه شناخته می شود. صدای جوان، تجاری و نمای مدرن آن تاریخ گسترده ای را پنهان می کند.

ازمیر زمانی اسمیرنا بود، مهمترین شهر بندری در امتداد این خط ساحلی از دوره روم تا پایان دوره عثمانی. همراه با اسکندریه در مصر، قرن ها به عنوان یک قطب جهان وطنی مدیترانه ای، جایی که ترک ها، یونانی ها، یهودیان و ارمنی ها همه در آن رونق داشتند، مورد استفاده قرار می گرفت.

 

قونیه

موزه مولانا با کاشی کاری تزئین شده، مقبره شاعر و مبلغ صوفی قرن سیزدهم مولانا سلالدین رومی، این پایتخت سلجوقی قدیمی را به ایستگاه اصلی هر مسافری که از سواحل مدیترانه به شرق می رود تبدیل کرده است.

 

فتحیه

این شهر کوچک 100 هزار نفری با موقعیت جبهه ای بسیار زیبا در بندرگاه، یکی از محبوب ترین مکانهای ترکیه برای بازدید در امتداد ساحل مدیترانه است.

فتحیه مقصد اصلی قایق بادبانی است. فعالیت های قایقرانی بسته های تورهای گروهی روزانه تا اجاره قایق های تفریحی چند روزه را در اختیار شما قرار می دهد.

مقالات مرتبط:

حقوق و دستمزد در ترکیه برای مشاغل مختلف

ویزای کاری ترکیه و اقامت در ترکیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۱۲:۰۱
kezhvan abbasi

محدوده حقوق و دستمزد مشاغل در ترکیه

حقوق و دستمزد در ترکیه از 1980 لیر (حداقل حقوق)  در ماه تا 35،000 لیر (حداکثر) در هر ماه متغیر می باشد.

حقوق ترکیه

حقوق متوسط

حقوق متوسط ​​7،830 لیر در ماه است ، به این معنی که نیمی (50٪) از مردم کمتر از 7،830 لیر درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 7،830 لیر درآمد دارند. میانه نشانگر ارزش دستمزد متوسط ​​است. به طور کلی ، شما می خواهید در سمت راست نمودار باشید و گروهی بیش از حقوق متوسط ​​دریافت می کنند.

 

درصد ها ی درامدی در ترکیه

نزدیک بودن به میانه دو مقدار است: صدک 25 و 75. با مطالعه روند توزیع حقوق و دستمزد، 25٪ از مردم کمتر از 4،420 لیر درآمد کسب می کنند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 4،420 لیر درآمد دارند. همچنین، 75٪ از مردم درآمد کمتر از 21،400 لیر دارند در حالی که 25٪ بیش از 21،400 لیر درآمد دارند.

 

مقایسه حقوق با سالها تجربه

حقوق شخص به مرور چگونه پیشرفت می کند؟ سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه سالها تجربه بالاتر باشد، دستمزد نیز بالاتر می رود.

  • به طور کلی، کارکنانی که از دو تا پنج سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32٪ بیشتر از تازه کارها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند.
  • افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال به طور متوسط ​​36 درصد بیشتر از افراد با پنج سال سابقه کار درآمد دارند.
  • تغییر در حقوق و دستمزد براساس تجربه از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و بستگی زیادی به زمینه شغلی نیز دارد. داده های نمایش داده شده در اینجا میانگین ترکیبی مشاغل مختلف است. برای مشاهده ارقام دقیق ، عنوان شغلی خاصی را انتخاب کنید.
  • با رسیدن به مرز ده سال ، حقوق 21 درصد و برای کسانی که از مرز 15 سال عبور کرده اند 14 درصد اضافه می شود.
  • این ارقام فقط به عنوان راهنما ارائه می شوند. اگر هربار یک عنوان شغلی در نظر بگیرید ، اعداد قابل توجه تر می شوند.

 

 مقایسه حقوق و دستمزد توسط آموزش و پرورش ترکیه

 

سطح تحصیلات چه تاثیری بر حقوق شما دارد؟

مشهور است که تحصیلات عالی معادل حقوق بیشتری است ، اما مدرک چقدر می تواند پول بیشتری به درآمد شما اضافه کند؟ ما حقوق حرفه ای ها را در همان سطح مقایسه کردیم اما با سطح تحصیلات مختلف دانشگاهی در بسیاری از مشاغل ، در زیر یافته های ما ارائه شده است.

  • تغییر در حقوق و دستمزد مبتنی بر تحصیلات از مکانی به مکان دیگر به شدت متفاوت است و بستگی زیادی به رشته شغلی نیز دارد. داده های نمایش داده شده در اینجا میانگین ترکیبی چند شغل است. برای مشاهده ارقام دقیق ، عنوان شغلی خاصی را انتخاب کنید.
  • کارگران دارای گواهینامه یا مدرک دیپلم به طور متوسط ​​17 درصد بیشتر از هم سن و سال های خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده اند درآمد دارند.
  • کارکنانی که لیسانس گرفته اند 24٪ بیشتر از کسانی که فقط موفق به اخذ گواهینامه یا مدرک دیپلم شده اند درآمد دارند.
  • به افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اند ، حقوقی تعلق می گیرد که 29 درصد بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس است.
  • سرانجام ، دارندگان دکترا در حالی که کار مشابهی را انجام می دهند ، به طور متوسط ​​23 درصد بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.
  • مدرک کارشناسی ارشد یا MBA ارزش دارد؟ آیا باید تحصیلات عالیه را دنبال کنید؟
  • یک دوره کارشناسی ارشد یا هر برنامه تحصیلات تکمیلی در ترکیه از 39200 لیره ترکیه تا 117000 لیره ترکیه هزینه دارد و تقریباً دو سال طول می کشد. این کاملاً سرمایه گذاری است.
  • در طول دوره تحصیل واقعاً نمی توانید انتظار افزایش حقوق داشته باشید ، با این فرض که از قبل شغل دارید. در بیشتر موارد ، پس از اتمام تحصیل و کسب مدرک ، بررسی حقوق و دستمزد انجام می شود.

 

بسیاری از افراد تحصیلات عالیه را به عنوان یک تاکتیک برای تبدیل شدن به یک شغل با درآمد بالاتر دنبال می کنند. به نظر می رسد اعداد از این تاکتیک پشتیبانی می کنند. متوسط ​​افزایش غرامت در هنگام تغییر شغل تقریباً 10٪ بیشتر از افزایش حقوق عادی است.

 

تصمیم گیری در واقع به شرایط و تجربه شما در بین بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. همه متغیرها را کنار بگذارید ، اگر می توانید هزینه های تحصیلات عالی را بپردازید، بازگشت سرمایه قطعاً ارزش آن را دارد. تقریباً در مدت یک سال باید بتوانید هزینه های خود را پس بگیرید.

 

گرچه جنسیت نباید تاثیری در حقوق و دستمزد داشته باشد، اما در واقع این امر تأثیر دارد. پس چه کسی حقوق بیشتری می گیرد: مردان یا زنان؟ کارمندان مرد در ترکیه 6 درصد بیشتر از همکاران زن خود در کل آرا در کل بخش ها درآمد دارند.

 

متوسط ​​درصد افزایش سالانه حقوق و دستمزد در ترکیه

دستمزد در ترکیه

افزایش حقوق سالانه در ترکیه چقدر است؟ چند بار کارمندان حقوق دریافت می کنند؟

کارمندان در ترکیه احتمالاً هر 18 ماه افزایش حقوق 8 درصدی را مشاهده می کنند.

ارقام ارائه شده در اینجا میانگین اعداد است. این ارقام باید به عنوان راهنمای کلی در نظر گرفته شوند. افزایش حقوق و دستمزد از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود و به عوامل زیادی بستگی دارد ، اما عملکرد و سهم شما در موفقیت سازمان مهمترین عوامل در تعیین میزان و چند بار افزایش حقوق شما است.

 

اصطلاح "افزایش سالانه حقوق" معمولاً به موارد زیر اشاره دارد:

چگونه درصد افزایش حقوق را محاسبه کنیم؟

افزایش حقوق و دستمزد سالانه در یک سال تقویمی (12 ماه) را می توان به راحتی به شرح زیر محاسبه کرد: افزایش سالانه حقوق = افزایش نرخ x 12 ÷ افزایش فرکانس

 

مقالات مرتب:

بهترین شهر های ترکیه جهت اشتغال به کار و زندگی کدام اند؟

کار و اقامت در ترکیه برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟

اطلاعات عمومی درباره ویزای کاری ترکیه و اقامت در ترکیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۹
kezhvan abbasi

بسیار توصیه می شود که خارجیانی که مایل به بازدید از ترکیه هستند، باید اطلاعات مربوط به قوانین ویزای کوتاه مدت و اقامت بیش از 90 روزه در ترکیه را بدانند. ویزا برای سفر گردشگری و تجاری از یک کشور ممکن است با سفر هدفمند اشتغال به کار و تحصیل متفاوت باشد. همچنین رژیم ویزای ترکیه ممکن است طبق اصل متقابل تغییر کند.

در حالی که برخی از متقاضیان ممکن است برای سفر توریستی یا تجاری خود به ترکیه از ویزا معاف شوند، دیگران می توانند ویزای الکترونیکی دریافت کنند. سایر متقاضیان باید از طریق نمایندگی های ترکیه در خارج از کشور ویزا بگیرند.

 

انواع ویزا اعطا شده توسط ترکیه

ویزای ترکیه

1- گردشگری

الف) بازدید گردشگری

ب) حمل و نقل واحد

ج) حمل و نقل مضاعف

د) جلسه تجاری / تجارت

ه) کنفرانس / سمینار / نشست

و) جشنواره / نمایشگاه / نمایشگاه

 

2- ویزای رسمی

الف) برای انجام وظیفه تعیین شده است

ب) پیک

 

3- دانشجو - ویزای آموزش

الف) ویزای کارآموزی

ب) کارآموزی ERASMUS

ج) کارآموزی AISEC

د) هدف دوره زبان ترکی

ه) هدف دوره

و) هدف آموزش

 

4- ویزای کار

الف) هدف اشتغال / هدف اشتغال خاص

ب) سخنرانان / دانشگاهیان اختصاص داده شده

ج) Sportsperson منصوب شده است

د) هنرمندان واگذار شده

ه) کارگران منطقه آزاد تعیین شده

و) روزنامه نگاران منصوب

g) اهداف مونتاژ و تعمیرکار

 

اعتبار گذرنامه

مطابق با ماده 7.1 ب "قانون خارجی ها و حمایت بین المللی" شماره 6458، خارجیانی که مایل به ورود به ترکیه هستند باید یک سند سفر (گذرنامه) با تاریخ انقضا حداقل 60 روز بیش از "مدت اقامت" ویزا، ویزای الکترونیکی، معافیت ویزا، یا اجازه اقامت آنها موجود باشد.

نکته: برای ورود به ترکیه با داشتن ویزا با 90 روز "مدت اقامت"، خارجی ها باید یک سند سفر داشته باشند که حداقل برای 60 روز اضافی معتبر باشد که در کل دارای 150 روز (90 روز + 60 روز) اعتبار در زمان ورود.

نکته: برای ورود به ترکیه با داشتن یک ویزا با 30 روز "مدت اقامت"، خارجی ها باید یک سند سفر داشته باشند که حداقل برای 60 روز اضافی معتبر باشد که در مجموع 90 روز (30 روز + 60 روز) اعتبار در زمان ورود "

 

طبق موافقت نامه های بین المللی و مقررات ویژه حقوقی، دسته های زیر از این ماده مستثنی هستند:

 

الف) شهروندان کشورهایی که طبق "توافق نامه اروپا در مورد مقررات مربوط به حرکت افراد بین کشورهای عضو شورای اروپا" مجاز به ورود به ترکیه با شناسنامه ملی خود هستند.

1- آلمان

2- بلژیک

3- فرانسه

4- گرجستان

5- هلند

6- اسپانیا

7- سوئیس

8- ایتالیا

9- جمهوری ترکی قبرس شمالی

10- لیختن اشتاین

11- لوکزامبورگ

12- مالت

13- پرتغال

14- یونان

 

ب) اتباع کشورهایی که گذرنامه آنها منقضی شده اما برای مدت معینی معتبر شناخته می شوند

1. آلمان - گذرنامه ها در سال گذشته منقضی شده اند / شناسه ها در سال گذشته منقضی شده اند

2. بلژیک - گذرنامه ها در 5 سال گذشته منقضی شده اند.

3- فرانسه - در 5 سال گذشته گذرنامه منقضی شده است.

4. اسپانیا - گذرنامه ها در 5 سال گذشته منقضی شده اند.

5. سوئیس - گذرنامه ها در 5 سال گذشته منقضی شده اند.

6. لوکزامبورگ - گذرنامه ها در 5 سال گذشته منقضی شده اند.

7. پرتغال - گذرنامه ها در 5 سال گذشته منقضی شده اند.

8. بلغارستان - گذرنامه معمولی معتبر

 

ج) دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، ویژه و رسمی

 

چند نکته مهم ویزای 90 روزه

ویزای 90 روزی

مدت اقامت ارائه شده توسط ویزا یا معافیت ویزا نمی تواند بیش از 90 روز در هر 180 روز باشد. مقررات 90 روزه اقامت در 180 روز گذشته برای کلیه خارجیانی که به ترکیه سفر می کنند لازم الاجرا است.

برای خارجیانی که دارای دو گذرنامه هستند امکان ندارد که در 180 روز گذشته هر یک با دو گذرنامه متفاوت خود 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

در انواع درخواست های ویزا، دفاتر کنسولی ترکیه ممکن است با حداکثر مدت اقامت 90 روزه ویزا صادر کنند. خارجیانی که می خواهند بیش از 90 روز در ترکیه بمانند، برای تمدید اقامت خود باید "اجازه اقامت کوتاه مدت" را به اداره کل مهاجرت استان ارائه دهند.

اجازه اقامت خارجی ها اگر در طول سال گذشته بیش از 120 روز در خارج از ترکیه بمانند، لغو می شود.

درخواست ویزا برای سفر به جز برای اهداف توریستی یا تجاری (کار یا تحصیل و غیره) نیاز به اخذ ویزا از طریق نمایندگی های ترکیه در خارج از کشور دارد.

صرف نظر از رژیم ویزا که برای شهروندان یک کشور اعمال می شود، دارندگان سند سفر در آن کشور نیاز به گرفتن ویزا از مأموریت های ترکیه از قبل دارند.

هر متقاضی زیر 18 سال باید مصوبات رسمی کتبی را از هر دو والدین ارائه دهد. برای آن دسته از متقاضیانی که تصدیق می کنند والدینشان رسماً طلاق گرفته اند و ثابت می کنند والدین حضانت آنها را بر عهده دارند و همچنین برای کسانی که یک پدر و مادر فوت کرده اند، ویزا می تواند متناسب با هدف ملاقات آنها صادر شود.

 

 

 

 

ویزای توریستی

اگر یک نامه دعوتنامه برای یک برنامه ویزای توریستی ارسال شده باشد، باید شامل شماره شناسایی شخص دعوت کننده، هویت واضح، لیست دعوت شدگان، آدرس دائمی، شماره تماس، طول و هدف اقامت و ارتباط با متقاضی باشد در نامه آمده است. اگر طرف دعوت کننده یک سازمان یا یک شرکت باشد، گواهی ثبت مالیات سازمان لازم است. در دعوت نامه همچنین لازم است شخص / مرجع دعوت کننده برای تأمین هزینه های اقامت و هزینه های اقامت و مسئولیت خود متعهد شود. متقاضی ملزم به دریافت پاداش کافی و یا منظم است.

 

ویزای توریستی ترکیه

ویزای کار

خارجی ها درخواست خود را برای اجازه کار از طریق دفاتر کنسولی ما در کشور محل اقامت یا ملیت خود ارائه می دهند.

برای کار در ترکیه، باید برای دریافت مجوز کار و ویزا به نزدیکترین مأموریت ترکیه مراجعه کنید. گذرنامه، فرم درخواست ویزا و نامه کارفرمای شما مدارک لازم برای درخواست شما هستند. مدارک دیگر باید ظرف ده روز کاری پس از درخواست شما توسط کارفرمای شما به وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارائه شود.

درخواست های اجازه کار توسط وزارت کار و تأمین اجتماعی به طور مثبت یا منفی منعقد می شود. مجوزهای کار برابر با مجوزهای اقامت است. بنابراین، در صورت تأیید مجوز کار توسط وزارت، از دفاتر کنسولی ترکیه برای فرد خارجی هزینه ورودی ویزا، حق مجوز کار و هزینه اقامت اخذ می شود. از آنجا که کارت اجازه کار جایگزین اجازه اقامت در ترکیه می شود، "ویزای مشروح کاری" که توسط این دفاتر صادر می شود فقط برای ورود و حداکثر 90 روز قابل استفاده است.

در طول قرارداد سایر ورزشکاران، مربیان، بازیکنان فوتبالی که درخواست آنها توسط فدراسیون فوتبال ترکیه یا اداره کل جوانان و ورزش تأیید می شود.

در چارچوب ماده 55، اجازه اقامت خارجیانی که به ترکیه می آیند به عنوان "اقامت کوتاه مدت" توسط اداره کل مهاجرت استان ارائه می شود. دوره های معافیت قابل تمدید نیست، خارجیان تحت این ماده فقط می توانند از قوانین معافیت استفاده کنند یک بار در یک سال. با این حال، لازم است که برای استفاده از این حق، سه ماه از تاریخ انقضا اجازه اقامت که با همان هدف به خارجی اعطا شده، وجود داشته باشد. در صورت نیاز به کار طولانی تر از زمانی که دوره معافیت اجازه می دهد، خارجی باید ویزای کار را از طریق وزارت کار و تأمین اجتماعی دریافت کند.

البته اقامت و اشتغال به کار در ترکیه شرایط خاص خود را دارد که می توانید از مقاله شرایط کار و اقامت ترکیه آن را مطالعه نمایید.

 

ویزای روزنامه نگاری

-بدون منصوب شدن در یک دفتر دائمی در ترکیه، اعضای مطبوعات بین المللی که مایل به بازدید موقت هستند، نیازی به "ویزای مشروح برای مطبوعات" ندارند. اگر فرد خارجی مشمول ویزا شود، گرفتن ویزای توریستی کافی خواهد بود. در صورت نیاز، اعضای مطبوعات خارجی که برای مدت کوتاهی می آیند می توانند کارت مطبوعات موقت توسط اداره کل مطبوعات و اطلاعات نخست وزیر صادر شوند و این کارت برای اقامت آنها در ترکیه معتبر خواهد بود.

 کارت مطبوعات موقت می تواند برای مدت حداکثر سه ماه صادر شود و در صورت لزوم برای سه ماه دیگر تمدید شود. اعضای مطبوعاتی که مجوز اقامت کوتاه مدت را دریافت می کنند علاوه بر این نیازی به داشتن اجازه کار ندارند. اعضای مطبوعاتی منصوب "ویزای حاشیه ساز برای مطبوعات" را دریافت می کنند منوط به اجازه است

 

ویزای حمل و نقل

به خارجیانی که متقاضی ویزا برای حمل و نقل هستند، در صورت ارائه مدارک مورد نیاز، ویزای چند بار ورود معتبر به مدت یک سال داده می شود. رژیم ویزا برای رانندگان کامیون یک کشور ممکن است با رژیم کلی ویزا برای شهروندان آن کشور خاص متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با نزدیکترین مأموریت ترکیه تماس بگیرید.

 

ویزای کاوش باستان شناسی

خارجیانی که فیلم مستندی را فیلمبرداری می کنند، یک تحقیق یا کاوش باستان شناسی انجام می دهند، باید پیش از این از مقامات ترکیه مجوز ویژه بگیرند. لازم است که فرد با اخذ ویزای مربوطه از طریق نمایندگان خارجی ما برای کاوش و تحقیق وارد ترکیه شود.

 

مقالات مرتبط:

بهترین شهر های ترکیه جهت اشتغال به کار و زندگی کدام اند؟

چرا ترکیه اینقدر مورد توجه گردشگران است؟

حقوق و دستمزد در ترکیه برای مشاغل مختلف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۰۰ ، ۱۰:۰۳
kezhvan abbasi

شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته خاورمیانه است که محبوبیت زیادی در بین ایرانی‌ها دارد. بسیاری از افراد به دلیل وضعیت جغرافیایی این کشور سعی می‌کنند تا به این کشور اوراسیایی مهاجرت کنند. بررسی شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند در انتخاب خود تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنند.

کشور ترکیه به عنوان یک کشور دریایی شناخته می‌شود که از سه طرف به دریا راه دارد. بزرگ‌ترین شهر این کشور استانبول است که یکی از مقاصد توریستی مردم جهان است. در واقع افراد با شناخت شرایط  مهاجرت به ترکیه می‌توانند با یک تصمیم درست وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشند. اگر می‌خواهید در مورد شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان بیشتر بدانید بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

شرایط مهاجرت به ترکیه

قطعاً زمانی که افراد بخواهند به یک کشور دیگر مهاجرت کنند باید آن کشور را از لحاظ اقتصادی، سیاسی، آموزشی و شرایط کاری به شکل مناسب بررسی کنند. یک بررسی بی طرفانه باعث می‌شود تا افراد بتوانند برای آینده خود یک تصمیم مناسب اتخاذ کنند؛ لذا شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان مهم است. ترکیه به عنوان یکی از کشورهای منحصر به فرد از نظر موقعیت جغرافیایی است که به عنوان پل ارتباطی بین دو قاره اروپا و آسیا محسوب می‌شود. به دلیل وضعیت توریستی این کشور می‌توان گفت که ترکیه در حال حاضر به عنوان یک کشوری شناخته می‌شود که بیشترین جمعیت مهاجر را دارد.

بررسی شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان برای بسیاری از افراد داخل کشور دارای اهمیت است. یکی از شیوه‌های مهاجرت به این کشور این است که افراد بتوانند اقامت کاری ترکیه را کسب کنند. برای این کار افراد باید زبان رسمی مردم ترکیه که ترکی استانبول است را فرا بگیرند. یادگیری زبان اصلی ترکیه به عنوان پیش نیاز اصلی جهت استخدام کارفرمایان ترک است. بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور به دلیل عدم آشنایی کامل با شرایط اقامت، دچار مشکل می‌شوند. اگر بخواهید به عنوان یک فرد ایرانی به کشور ترکیه مهاجرت کنید باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و صفر تا صد مهاجرت به ترکیه را بدانید.

 

بهره‌گیری از یک تیم متخصص می‌تواند به افراد کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم درستی را اتخاذ کنند. شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان در صورتی که توسط یک تیم متخصص پیگیری شود می‌تواند آسان‌تر از گذشته باشد.

مهاجرت به ترکیه از شیوه‌های مختلف

شرایط مهاجرت به ترکیه گوناگون است و با بررسی جوانب مختلف مهاجرت به این کشور می‌توان گفت که افراد قادرند با شناخت روش‌های مهاجرت، بهترین شیوه را انتخاب کنند و با توجه به نیاز خود یک شیوه را جهت اقامت در ترکیه برگزینند. به صورت کلی می‌توان گفت که تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در استانبول به عنوان یکی از بهترین راه‌های مهاجرت و اقامت شناخته می‌شود.

هزینه‌ برای سفر به ترکیه برای هر شخص متفاوت است. شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان اگر توسط یک تیم متخصص بررسی شود می‌تواند نتیجه رضایت بخشی را به دنبال داشته باشد. افراد باید قبل از مهاجرت با آماده کردن مدارک مورد نظر و در نظر گرفتن هزینه‌های اقامت در ترکیه یک تصمیم مناسب بگیرند.

سرمایه گذاری در ترکیه

ه

شرایط مهاجرت به ترکیه متفاوت است و یکی از شیوه‌های اصولی جهت مهاجرت به این کشور سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. سیاست کشور ترکیه در جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی به شکل واضحی بیان شده است. افراد به عنوان سرمایه‌گذار در کشور ترکیه می‌توانند با کسب اقامت دائمی به راحتی از سودهای مناسب بهره‌مند شوند. اگر بخواهید به عنوان سرمایه‌گذار اقامت ترکیه را کسب کنید باید از یک تیم متخصص بهره‌مند شوید تا ضمن راهنمایی‌های لازم بتوانید با کمترین هزینه به اهداف خود برسید.

شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان زمانی که فرد از شیوه‌های مناسب جهت مهاجرت به این کشور استفاده کند بسیار مهیا خواهد بود. خرید ملک در ترکیه یکی از روش‌های کسب تابعیت این کشور است. بسیاری از افراد با خرید ملک موفق به کسب اخذ پاسپورت در ترکیه می‌شوند. خرید ملک در ترکیه دارای ضوابط و شیوه‌های مختص به خود است که افراد قبل از هر کاری باید اطلاعات خود را نسبت به این موضوع افزایش دهند.

 

اقامت کاری ترکیه

شاید بتوان گفت که یکی از بهترین شیوه‌های دریافت اقامت ترکیه از طریق کار است. اقامت کاری ترکیه دارای پیش نیازهای مخصوص به خود است که مهم‌ترین آن یادگیری زبان ترکی استانبولی است. با توجه به این که نرخ بیکاری این کشور حدود 11 درصد است این موضوع نشان می‌دهد که وضعیت کاری در ترکیه نسبتاً مناسب است که افراد می‌توانند برای کسب اقامت این کشور از راه اقامت کاری اقدام کنند. اگر در مورد شرایط کار و زندگی در ترکیه برای ایرانیان اطلاعات لازم را ندارید و قصد دارید تا به این کشور مهاجرت کنید بهتر است از یک مجموعه معتبر بهره‌مند شوید. 

 

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۴:۰۵
kezhvan abbasi