گردش تاپیک

وبلاگ گردشگری گردش تاپیک در رابطه با مباحث گردشگری و مسافرت ایجاد شده است

گردش تاپیک

وبلاگ گردشگری گردش تاپیک در رابطه با مباحث گردشگری و مسافرت ایجاد شده است

در این وبلاگ سعی بر معرفی مباحث حول گردشگری و توریستی می باشد.

راهنمای سفر تایمر اول به استانبول ، ترکیه

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۳۱ ب.ظ

https://www.willflyforfood.net/wp-content/uploads/2018/06/turkey-istanbul-travel-guide.jpg

استانبول باورنکردنی است. این یکی از هیجان انگیزترین شهرهایی است که تاکنون در آن بوده ایم. خانه ای برای معماری نفس گیر ، غذاهای خوشمزه و گرمترین و مهمان نوازترین افرادی که در سفرهای خود ملاقات کرده ایم ، شهری است که دوست داریم بارها و بارها از آن دیدن کنیم.

اگر برای اولین بار به دنبال سفر به استانبول هستید ، امیدوارم این راهنمای سفر جامع بتواند به شما در برنامه ریزی سفر کمک کند. این به شما همه آنچه را که باید از کجا اقامت ، مناظر دیدنی و البته چه غذایی بخورید ، بدانید.

آنقدر از استانبول لذت بردیم که صادقانه می توانستیم زندگی خود را در آنجا ببینیم. فقط یک روز را در این شهر فریبنده سپری کنید و من هم تعجب نمی کنم اگر شما هم همین احساس را داشته باشید.

دیگر فرصتی برای خواندن این مقاله ندارید؟ روی دکمه ذخیره قرمز کلیک کنید و برای بعداً آن را سنجاق کنید!محدودیت های سفر

به دلیل همه گیری جهانی ، دستورالعمل های سفر اغلب تغییر می کنند. دوستان ما در SafetyWing وب سایت مفیدی ایجاد کردند که جزئیات اقدامات مهار ، اطلاعات آزمایش و معالجه و محدودیت های سفر به سراسر جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

درخواست ویزای الکترونیکی به ترکیه آسان است. همه کارها بصورت آنلاین انجام می شود و شما می توانید ویزا خود را در عرض چند دقیقه داشته باشید. پست من را در مورد نحوه درخواست ویزای الکترونیکی به ترکیه برای یک مرحله به مرحله بررسی کنید.

استانبول با یک نگاه

استانبول مرکز اقتصادی ، مالی و فرهنگی ترکیه است. این شهر همچنین بزرگترین شهر کشور با جمعیتی بیش از 15

میلیون نفر است که این شهر را به یکی از بزرگترین شهرهای اروپا و جهان تبدیل کرده است. به همین دلایل ، طبیعی است که تصور کنیم استانبول پایتخت ترکیه است اما اینطور نیست. این تمایز به آنکارا می رسد.

آنچه در دو طرف بسفر واقع شده است ، آنچه استانبول را از نظر جغرافیایی جالب می کند این است که یکی از انگشت شمار شهرهایی است که در دو قاره واقع شده است. نیمه غربی شهر در اروپا واقع شده است در حالی که نیمه شرقی در آسیا واقع شده است. قسمت آسیایی عمدتاً مسکونی است بنابراین بیشترین جاذبه های مهم این شهر را می توان در دو منطقه در سمت اروپایی - سلطان احمد و بی اوغلو قرار داد. بازدید کنندگان برای اولین بار از شهر بیشتر وقت خود را در این دو منطقه می گذرانند.

استانبول شهری غرق در تاریخ و فرهنگ است ، بنابراین چیزهای زیادی برای دیدن و انجام وجود دارد. استانبول از کلیساهای بیزانس که با موزاییک و نقاشی های دیواری آراسته گرفته تا مساجد باشکوه آن که توسط مناره های بلند آسمان تزئین شده اند ، شهری است که هر لحظه شما را مسحور خود خواهد کرد.بهترین زمان برای بازدید از استانبول

بهار (مارس-مه) بهترین زمان برای سفر به استانبول است و پس از آن پاییز (سپتامبر-نوامبر) است . در هر دو فصل جمعیت نازک تر و هوا معتدل است ، هر چند که در پاییز بیش از بهار باران می بارد. اوایل ماه نوامبر رفتیم و هوا نزدیک بود. من راحت با یک کت سبک فقط با یک تی شرت داخل آن قدم می زدم. چند روز هوا ابری بود اما هرگز باران نمی بارید.

علاقه مندان به لاله ها - که اصالتاً ترکیه هستند و نه هلند - خوشحال خواهند شد که بدانند جشنواره بین المللی لاله در ماه آوریل برگزار می شود و میلیون ها گل لاله در سراسر شهر شکوفا شده اند.

MAR-MAY: بهترین زمان سفر به استانبول است. هوا نسبتاً معتدل و خشک است و شهر با رنگ و بویی همراه خواهد بود. دفعه بعدی که به استانبول سفر خواهیم کرد ، قطعاً ماه آوریل خواهد بود تا در جشنواره لاله ها شرکت کنیم.

ژوئن- اوت : جدا از شلوغ ترین زمان سال ، ژوئن تا آگوست می تواند بسیار گرم و مرطوب شود - تا 28 درجه سانتیگراد / 82 درجه فارنهایت. در این مدت خطوط طولانی ترین و قیمت ها در بالاترین حد خود هستند.

سپتامبر-نوامبر: مانند بهار ، پاییز زمان مناسبی برای سفر به استانبول است. هوا مشابه است اگرچه در پاییز همانطور که توضیح داده شد بارانی تر می شود. در حالی که بهار جشنواره لاله ها را برگزار می کند ، پاییز سهم جشنواره های خود را دارد مانند جشنواره جاز Akbank و جشنواره تئاتر استانبول که هر دو در ماه نوامبر برگزار می شوند.

آب و هوا: ماهانه سالانه آب و هوا در استانبول

برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت آب و هوای استانبول به Holiday-weather.com مراجعه کنید . برای سهولت کار شما ، نمودارهای میانگین دما و میزان بارندگی سالانه را در زیر ایجاد کرده ام. ماههای پیشنهادی برای بازدید به رنگ نارنجی است.

دمای میانگین
بارش سالانه در استانبول ، تایوان

بارش سالانه
بارش سالانه در استانبول ، تایوانسفر به استانبول

پروازهای بین المللی می توانند به فرودگاه آتاتورک یا صبیحه گوکچن وارد شوند. بین این دو ، آتاتورک به مرکز شهر نزدیکتر است. با فرض اقامت در سلطان احمد یا تقسیم (بیو اوغلو) ، در اینجا نحوه رسیدن به هر دو منطقه از هر دو فرودگاه آمده است.

توجهفرودگاه جدید استانبول در حال ساخت است و قرار است در 29 اکتبر 2018 افتتاح شود. گفته می شود این فرودگاه بزرگترین فرودگاه در جهان با ظرفیت مسافر سالانه 150 میلیون نفر است. فرودگاه آتاتورک پس از بهره برداری از فرودگاه جدید تعطیل خواهد شد. من حتماً این راهنما را به روز می کنم که این اتفاق بیفتد.

از آتاتورک

به سلطان احمد: یک تاکسی به سمت سلطان احمد حدود 54 TL شما را اداره می کند. انتقال خصوصی خواهد حدود 27 یورو هزینه. اگر مشکلی ندارید که مترو را با چمدان خود حمل کنید ، ارزان ترین گزینه این گزینه خواهد بود. برای رفتن با مترو ، با قطار M1A که به سمت Yenikapı می رود بروید. در Zeytinburnu که ایستگاه 6 است پیاده شوید. به تراموا T1 بروید و به سمت Eminönü یا Kabataş می روید ، سپس در ایستگاه Sultanahmet پیاده شوید. هر سواری و جابجایی در سیستم مترو استانبول 5TL هزینه دارد ، بنابراین سوار شدن به سلطان احمد از آتاتورک 10TL هزینه دارد.

To Taksim: هزینه یک تاکسی به Taksim حدود 67TL است. انتقال خصوصی را در اطراف 32 یورو هزینه. ارزان ترین راه رفتن با اتوبوس شاتل فرودگاه هوابوس است . از فرودگاه خارج شوید و از Havabus به مقصد Taksim بروید. آنها هر 30 دقیقه بین ساعت 4 صبح و 1 بامداد حرکت می کنند و شما را در نزدیکی میدان تقسیم قرار می دهند. کرایه آتاتورک 14TL است و سواری حدود چهل دقیقه طول می کشد.

از صبیحه گوکچن

به سلطان احمد: یک تاکسی به سلطان احمد حدود 123 تریلیون هزینه برای شما دارد. انتقال خصوصی را در اطراف 55 یورو هزینه. رفتن با اتوبوس شاتل فرودگاه هاوابوس بسیار ارزان تر است. از هاوابوس که به مقصد تکسیم حرکت می کنید بروید. کرایه مسافرتی از Sabiha Gökçen 18TL است و سواری حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. از Taksim می توانید با تاکسی به سلطان احمد بروید (حدود 17TL) یا با پیاده روی به ایستگاه مترو Taksim بروید و از تله کابین F1 به کاباتاش بروید. به تراموا T1 منتهی به Bağcılar منتقل شوید و در ایستگاه Sultanahmet پیاده شوید. این دو سواری است بنابراین برای شما 10TL هزینه دارد.

متناوباً ، می توانید از فرودگاه به Havabus به Kadıköy بروید. کرایه 14TL است و سواری حدود یک ساعت طول می کشد. پس از ورود به Kadıköy ، تا اسکله irehir Hatları پیاده روی کرده و 15 دقیقه با کشتی با ماشین به Eminönü بروید. از آنجا می توانید با تاکسی به هتل خود در Sultanahmet بروید (5 دقیقه یا بیشتر) یا تا ایستگاه Eminönü پیاده بروید و سوار تراموا T1 شوید که به Bağcılar می رود و در ایستگاه Sultanahmet پیاده شوید. هزینه های سواری با کشتی همان مترو است بنابراین سفر از Kadıköy به Sultanahmet 10TL برای شما اجرا می شود.
 

 Taksim: هزینه یک تاکسی به Taksim حدود 107TL است.انتقال خصوصی را در اطراف 55 یورو هزینه. برای رفتن با شاتل فرودگاه ، هاوابوس را با 18TL (همان شکل بالا) به Taksim ببرید.

چیز هایی برای به یاد آوردن

  1. برای پرداخت هزینه خدمات حمل و نقل که در بالا ذکر شد ، به لیرهای ترکیه (TL) در قالب های کوچکتر (5 ، 10 ، 20) نیاز خواهید داشت. در هر فرودگاه می توانید TL را از خودپرداز برداشت کنید یا مقدار کمی ارز مبادله کنید. برای اطلاعات بیشتر به بخش WHERE برای مبادله ارز این راهنما بروید.
  2. اگر سوار مترو و / یا کشتی هستید ، می توانید با خرید استانبول کارت در هزینه های خود صرفه جویی کنید. پرش به نکات سفر بخش از این راهنمای برای اطلاعات بیشتر.
  3. هتل های بی شماری در استانبول وجود دارد. اگر سوار تاکسی می شوید ، بهترین کار این است که از آدرس و شماره تلفن کامل هتل خود یک چاپ یا اسکرین شات داشته باشید تا به راننده نشان دهید. ما یک شب در فرودگاه نزدیک آتاتورک اقامت کردیم و راننده تاکسی حتی با داشتن نقشه چاپی نمی دانست که هتل ما کجاست. خوشبختانه ، او توانست آن را با GPS پیدا کند.

منبع : https://www.willflyforfood.net/the-first-timers-travel-guide-to-istanbul-turkey/

 

مرتبط: 

چرا ترکیه اینقدر مورد توجه گردشگران است؟

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۷
    kezhvan abbasi

    ترکیه

    گردشگری

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی